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Merck

367M-1

Sigma-Aldrich

IgG4 (MRQ-44) Mouse Monoclonal Antibody

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About This Item

UNSPSC-Code:
12352203
NACRES:
NA.41

Biologische Quelle

mouse

Qualitätsniveau

100
500

Konjugat

unconjugated

Antikörperform

culture supernatant

Antikörper-Produkttyp

primary antibodies

Klon

MRQ-44, monoclonal

Beschreibung

For In Vitro Diagnostic Use in Select Regions (See Chart)

Form

buffered aqueous solution

Speziesreaktivität

human

Verpackung

vial of 0.1 mL concentrate (367M-14)
vial of 0.5 mL concentrate (367M-15)
bottle of 1.0 mL predilute (367M-17)
vial of 1.0 mL concentrate (367M-16)
bottle of 7.0 mL predilute (367M-18)

Hersteller/Markenname

Cell Marque

Methode(n)

immunohistochemistry (formalin-fixed, paraffin-embedded sections): 1:100-1:500

Isotyp

IgG1κ

Kontrolle

tonsil

Versandbedingung

wet ice

Lagertemp.

2-8°C

Visualisierung

cytoplasmic

Allgemeine Beschreibung

Die IgG4-assoziierte sklerosierende Erkrankung ist eine Systemerkrankung, die durch einen erhöhten IgG4-Serumspiegel, sklerosierende Fibrose und ein diffuses lymphoplasmazelluläres Infiltrat mit reichlich IgG4-positiven Plasmazellen charakterisiert ist. Klinische Manifestationen zeigen sich in Bauchspeicheldrüse, Gallengang, Gallenblase, Tränendrüsen, Speicheldrüsen, Retroperitoneum, Nieren, Lungen, Brust, Schilddrüse und Prostata. Immunhistochemische Analysen der betroffenen Gewebe ergeben bei Fällen von IgG4-assoziierter sklerosierender Erkrankung nicht nur eine signifikant höhere Anzahl von IgG4-positiven Plasmazellen als normalerweise.

Qualität


IVD

IVD

IVD

RUO

Verlinkung

IgG4-positive Kontrollobjektträger, Produktnr. 367S, sind für den Einsatz in der Immunhistochemie (formalinfixierte Paraffinschnitte) erhältlich.

Physikalische Form

Lösung in Tris-Puffer, pH-Wert 7,3–7,7, mit 1 % BSA und <0,1 % Natriumazid

Angaben zur Herstellung

Laden Sie die für Ihre Produktcharge und Ihr Format geltende Gebrauchsanweisung herunterHinweis: Dies erfordert einen Schlüsselcode, der auf Ihrer Verpackung oder Ihrem Produktetikett angegeben ist.

Sonstige Hinweise

Den Technischen Kundendienst erreichen Sie unter: 800-665-7284 oder per E-Mail: service@cellmarque.com

Rechtliche Hinweise

Cell Marque is a trademark of Merck KGaA, Darmstadt, Germany

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Noriyuki Sakata et al.
The American journal of surgical pathology, 32(4), 553-559 (2008-02-28)
Inflammatory abdominal aortic aneurysm (IAA) is associated with autoimmune disease. However, the precise mechanism of IAA remains unclear. There is increasing evidence that IgG4 is involved in the autoimmune mechanism of various idiopathic sclerosing lesions, including sclerosing pancreatitis and retroperitoneal
Sudhir Dhobale et al.
Journal of clinical rheumatology : practical reports on rheumatic & musculoskeletal diseases, 15(7), 354-357 (2009-12-17)
Great attention has been drawn toward the recently defined IgG4 related sclerosing disease, an entity incorporating autoimmune pancreatitis and other organ involvements, hypergammaglobulinemia and deposition of IgG4 in affected tissues. We demonstrate an index case of this disease with multiple
Wah Cheuk et al.
The American journal of surgical pathology, 33(7), 1058-1064 (2009-04-23)
Immunoglobulin G (IgG)4-related sclerosing disease is a recently described syndrome characterized by mass-forming lesions in various organs due to dense lymphoplasmacytic infiltrates and stromal sclerosis, elevated serum IgG4 titer, increased tissue IgG4 plasma cells, and favorable clinical outcome. We describe
Masanori Koyabu et al.
Journal of gastroenterology, 45(7), 732-741 (2010-01-21)
Patients with autoimmune pancreatitis (AIP) characteristically show elevated serum levels of immunoglobulin G4 (IgG4) and abundant infiltration of IgG4-positive plasmacytes in the involved organs. The most common involved organ showing extrapancreatic lesions is the bile duct, which exhibits sclerosing cholangitis
Vikram Deshpande et al.
Modern pathology : an official journal of the United States and Canadian Academy of Pathology, Inc, 22(10), 1287-1295 (2009-07-28)
IgG4-associated cholangitis is a steroid-responsive hepatobiliary inflammatory condition associated with autoimmune pancreatitis that clinically and radiologically mimics primary sclerosing cholangitis. In this study, we conducted a morphological and immunohistochemical analysis of liver material obtained from individuals with IgG4-associated cholangitis, and

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