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Merck

I3536

Sigma-Aldrich

Insulin, human

recombinant, expressed in yeast, γ-irradiated, suitable for cell culture

Synonym(e):

Insulin

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About This Item

Empirische Formel (Hill-System):
C257H383N65O77S6
CAS-Nummer:
Molekulargewicht:
5807.57
MDL-Nummer:
UNSPSC-Code:
12352209
NACRES:
NA.77

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Biologische Quelle

Saccharomyces cerevisiae

Qualitätsniveau

Rekombinant

expressed in yeast

Sterilität

γ-irradiated

Form

lyophilized powder

Wirksamkeit

≥25 USP units per mg

Methode(n)

cell culture | mammalian: suitable

Löslichkeit

0.01 M HCl: 20 mg/mL, clear, colorless to faintly yellow

UniProt-Hinterlegungsnummer

Versandbedingung

ambient

Lagertemp.

−20°C

InChIKey

PBGKTOXHQIOBKM-FHFVDXKLSA-N

Angaben zum Gen

human ... INS(3630)

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Allgemeine Beschreibung

Das INS-Gen kodiert Präproinsulin, das enzymatisch zu Insulin umgewandelt wird.[1] Insulin wird in den insulinproduzierenden pankreatischen β-Zellen erzeugt.[2] Präproinsulin wird im ER zu Proinsulin umgewandelt und anschließend proteolytisch verarbeitet, um in den sich neu bildenden insulinsekretierenden Granula Insulin zu produzieren.[3] Die Insulinproduktion wird durch bestimmte DNA-Elemente, die innerhalb von ∼400 bp in der proximalen Region des INS-Promoters vorhanden sind, streng reguliert.[4]

Anwendung

Menschliches Insulin wurde für folgende Anwendungen eingesetzt:
  • In Assays für die adipogene Differenzierung (bei der Herstellung eines Mediumzusatzes)[5]
  • Für die Inkubation von Zellen zur Beurteilung der Wirkungen von Insulin[6]
  • In der Massenspektrometrie (für die externe Kalibrierung)[7]

Biochem./physiol. Wirkung

Insulin hat eine erregende und eine hemmende Wirkung. In seiner erregenden Rolle erhöht es die Aufnahme von Glukose und Lipidsynthese; in seiner hemmenden Rolle hemmt es Glykogenolyse, Glukoneogenese, Lipolyse, Proteolyse und Ketogenese.[8] Eine aberrante Insulinsekretion führt zu verschiedenen Erkrankungen, wie Diabetes, Hyperglykämie oder Hypoglykämie.[2] Typ-I-Diabetes ist die Folge einer Autoimmunzerstörung von β-Zellen des Pankreas, was zur Insulindepletion führt.[9] Mutant INS-Gene Induced Diabetes of Youth (MIDY) Syndrom ist eine durch Missense-Mutationen verursachte autosomal-dominante Erkrankung, die eine aberrante Proinsulinfaltung zur Folge hat.[3] Eine beeinträchtigte Glukosetoleranz (IGT) oder nicht insulinabhängiger Diabetes mellitus (NIDDM) wird durch eine Resistenz der insulininduzierten Glukoseaufnahme verursacht.[10]
Reguliert die zelluläre Aufnahme, Nutzung und Speicherung von Glukose, Aminosäuren und Fettsäuren und hemmt den Abbau von Glykogen, Protein und Fett.
Zweikettiges Polypeptidhormon, das von den β-Zellen der Langerhans-Inseln produziert wird. Sein Molekulargewicht ist ~ 5800 Da. Die α- und β-Ketten sind durch zwei Disulfidbrücken zwischen den Ketten verbunden. Die α-Kette enthält eine Disulfidbrücke innerhalb der Kette. Insulin reguliert die zelluläre Aufnahme, Nutzung und Speicherung von Glukose, Aminosäuren und Fettsäuren und hemmt den Abbau von Glykogen, Protein und Fett.

Sonstige Hinweise

InChI: 1S/C257H383N65O77S6/c1-29-131(23)205(313-193(339)104-259)252(393)317-204(130(21)22)248(389)288-159(75-82-200(349)350)217(358)282-156(71-78-189(263)335)221(362)308-183-116-403-404-117-184-243(384)305-178(111-324)240(381)294-162(88-123(7)8)225(366)295-168(95-140-53-61-146(329)62-54-140)228(369)283-154(69-76-187(261)333)218(359)290-161(87-122(5)6)223(364)285-158(74-81-199(347)348)220(361)302-174(101-190(264)336)235(376)298-170(97-142-57-65-148(331)66-58-142)231(372)309-182(242(383)304-176(255(396)397)103-192(266)338)115-402-401-114-181(214(355)273-107-194(340)278-153(72-79-197(343)344)216(357)281-151(51-42-84-271-257(267)268)212(353)272-108-195(341)279-166(93-138-46-36-32-37-47-138)227(368)297-167(94-139-48-38-33-39-49-139)230(371)299-171(98-143-59-67-149(332)68-60-143)238(379)320-208(135(27)327)254(395)322-85-43-52-186(322)246(387)286-152(50-40-41-83-258)222(363)321-209(136(28)328)256(398)399)311-250(391)203(129(19)20)316-236(377)164(90-125(11)12)292-229(370)169(96-141-55-63-147(330)64-56-141)296-224(365)160(86-121(3)4)289-210(351)133(25)277-215(356)157(73-80-198(345)346)287-247(388)202(128(17)18)315-237(378)165(91-126(13)14)293-233(374)173(100-145-106-270-120-276-145)301-239(380)177(110-323)280-196(342)109-274-213(354)180(113-400-405-118-185(310-244(183)385)245(386)319-207(134(26)326)253(394)306-179(112-325)241(382)318-206(132(24)30-2)251(392)312-184)307-226(367)163(89-124(9)10)291-232(373)172(99-144-105-269-119-275-144)300-219(360)155(70-77-188(262)334)284-234(375)175(102-191(265)337)303-249(390)201(127(15)16)314-211(352)150(260)92-137-44-34-31-35-45-137/h31-39,44-49,53-68,105-106,119-136,150-186,201-209,323-332H,29-30,40-43,50-52,69-104,107-118,258-260H2,1-28H3,(H2,261,333)(H2,262,334)(H2,263,335)(H2,264,336)(H2,265,337)(H2,266,338)(H,269,275)(H,270,276)(H,272,353)(H,273,355)(H,274,354)(H,277,356)(H,278,340)(H,279,341)(H,280,342)(H,281,357)(H,282,358)(H,283,369)(H,284,375)(H,285,364)(H,286,387)(H,287,388)(H,288,389)(H,289,351)(H,290,359)(H,291,373)(H,292,370)(H,293,374)(H,294,381)(H,295,366)(H,296,365)(H,297,368)(H,298,376)(H,299,371)(H,300,360)(H,301,380)(H,302,361)(H,303,390)(H,304,383)(H,305,384)(H,306,394)(H,307,367)(H,308,362)(H,309,372)(H,310,385)(H,311,391)(H,312,392)(H,313,339)(H,314,352)(H,315,378)(H,316,377)(H,317,393)(H,318,382)(H,319,386)(H,320,379)(H,321,363)(H,343,344)(H,345,346)(H,347,348)(H,349,350)(H,396,397)(H,398,399)(H4,267,268,271)/t131-,132-,133-,134+,135+,136+,150-,151-,152-,153-,154-,155-,156-,157-,158-,159-,160-,161-,162-,163-,164-,165-,166-,167-,168-,169-,170-,171-,172-,173-,174-,175-,176-,177-,178-,179-,180-,181-,182-,183-,184-,185-,186-,201-,202-,203-,204-,205-,206-,207-,208-,209-/m0/s1

Lagerklassenschlüssel

13 - Non Combustible Solids

WGK

WGK 2

Flammpunkt (°C)

Not applicable


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Y Nakamura et al.
British journal of pharmacology, 123(4), 675-682 (1998-03-28)
1. The actions of troglitazone, pioglitazone, metformin and bezafibrate, agents that improve insulin-resistance, on voltage-dependent Ca2+ channels in arterial smooth muscle cells were examined by use of the conventional and nystatin-perforated whole-cell clamp methods. Single cells were freshly isolated from
E Roine et al.
FEBS letters, 417(2), 168-172 (1997-12-12)
Pseudomonas syringae pv. tomato DC3000 produces Hrp pili under inducing in vitro conditions. A preparation of partially purified extracellular filaments contains HrpA, flagellin and some minor contaminants. HrpA was separated from the major contaminant, the flagellin, by gel filtration to
Adeline C Y Chua et al.
Biomaterials, 216, 119221-119221 (2019-06-14)
Hypnozoites are the liver stage non-dividing form of the malaria parasite that are responsible for relapse and acts as a natural reservoir for human malaria Plasmodium vivax and P. ovale as well as a phylogenetically related simian malaria P. cynomolgi.
G M Reaven
Diabetes, 37(12), 1595-1607 (1988-12-01)
Resistance to insulin-stimulated glucose uptake is present in the majority of patients with impaired glucose tolerance (IGT) or non-insulin-dependent diabetes mellitus (NIDDM) and in approximately 25% of nonobese individuals with normal oral glucose tolerance. In these conditions, deterioration of glucose
S Assady et al.
Diabetes, 50(8), 1691-1697 (2001-07-27)
Type 1 diabetes generally results from autoimmune destruction of pancreatic islet beta-cells, with consequent absolute insulin deficiency and complete dependence on exogenous insulin treatment. The relative paucity of donations for pancreas or islet allograft transplantation has prompted the search for

Fragen

  1. After reconstitution in 0.01 M HCl, can the aliquot be frozen and for how long?

    1 Antwort
    1. Insulin in solution is reasonably stable. Sterile solutions can be stored at 2–8 °C for up to 12 months. Should freezing be preferred, solutions may be stored frozen at -20°C in single-use aliquots. Freeze-thaw cycles should be avoided.

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